Van beugel naar inloopkast

Een raar dagje vandaag.
Vanmorgen eerst de jongste naar de orthodontist gebracht.
Ze kreeg een plaatjesbeugel.
De blokbeugel die ze had was geen succes.
Het is ook een onmogelijk ding.
Ze lijkt wel een bokser met dat apparaat in. Praten gaat niet, eten mag niet en bij sporten en buiten spelen moet hij uit.
En hij stinkt ook nog eens.
Zoals gezegd geen succes.
Vorige keer kreeg ze op haar kop omdat ze hem niet vaak genoeg in had. Bovenstaande gelezen hebbende kan je dat misschien begrijpen.
Maar nu dus de plaatjesbeugel.
Dochterlief was lichtelijk gepikeerd dat ze de kleur niet zelf uit mocht zoeken, ze had vast iets spectaculairs in gedachten.
Maar ortho’s wil is wet.
Thuisgekomen heb ik eerst gedoucht, opgeruimd, krant gelezen en net toen ik een kop koffie wilde pakken, belde mijn dochter op dat ik haar weer op kon halen.
Klein zat ze op me te wachten, zo’n beugel is natuurlijk niet leuk en ook al heeft tegenwoordig bijna iedereen er eentje, groot en klein, bij haar in de klas is ze bijna de enige.
Ze had ook een hoofdpijn, haar mond deed zeer, en was een beetje misselijk, niet leuk dus.
Maar goed, toch maar naar school gebracht.
Om half twaalf was ik thuis, had nog bijna niets gedaan.
Eerst maar de boodschappen.
Na de lunch, heb ik manlief eens héél lief aangekeken, want ik wilde die inloopkast nu wel eens klaar hebben.
Zoiets is altijd een 3 weken project.
De ene week is het logeerbed eruit gehaald.
In week twee zijn de planken opgehangen.
Nu vond ik het tijd dat de oude kasten verwijderd werden, dan kon ik eindelijk de boel in gaan richten.
Na een half uurtje slopen was de kamer eindelijk leeg!
De rekken in elkaar geschroefd.
De kleding op de planken en in de rekken.
Eindelijk is mijn kleding paradijs een feit!
Nu nog zorgen dat hij vol komt, al valt het me wel een beetje tegen hoeveel kleren die andere twee dames hebben, ik ga maar het één en ander van ze wegdoen.

10 gedachtes over “Van beugel naar inloopkast

  1. ik had ook een hekel aan die beugels, brrrrr. Wens je dochter maar veel sterkte toe dan, Hanneke!
    En nu ga je nog een deel van hun outfits weg doen…als dat maar goed komt…hahahaha…

    Veel plezier bij het vullen!

    ;-))

  2. Idd vervelend een beugel, maar als het klaar is is ze vast blij dat ze dit er voor heeft moeten doorstaan 🙂 Heerlijk wat een luxe, een inloopkast 🙂

  3. Die stomme beugels. Onze zoon heeft er al 3 versleten, en tot nui toe met weinig succes. OOk hij heeft nu die blokbeugel. Maar die doe je heel makkelijk niet goed in je mond. Dus hopelijk krijgt ook hij snel zo’n plaatjes ding
    succes ermee, en gezellig weekend
    groetjes debby

  4. Super zeg, je inloopkast klaar, hoe voelt het nu? Vast heel luxe, heerlijk hoor, geniet ervan.
    En die dochter van je, acht wat sneu, maar ja vroeger zeiden ze ook tegen ons: “wie mooi wil zijn moet pijn lijden” toch? Maar ik snap wel dat ze dat niet wil horen.
    Groetjes, Teresa

  5. “Nu nog zorgen dat hij vol komt, al valt het me wel een beetje tegen hoeveel kleren die andere twee dames hebben, ik ga maar het één en ander van ze wegdoen.”

    EEEEUUH DAT DENK IK NIET!!!!

Zeg het maar:

