Obama of McCain

Vandaag worden de Amerikaanse presidentsverkiezingen gehouden.
Ik ben blij toe, want eigenlijk ben ik wel een beetje verkiezingsmoe.
Al maanden wordt het nieuws gedomineerd door de 4e november.
Laat er nu maar eens duidelijkheid komen: gaan we door met een republikein of wordt het een democraat.
In ieder geval is het afgelopen met de Bush regering.
Die man heeft niet veel goeds gedaan.
Het lijkt of hij alleen oorlogje gespeeld heeft, terwijl de binnenlandse politiek maar bijzaak was.
Tijdens onze trip naar Rome, kwamen we in gesprek met een Amerikaans stelletje.
Ze vertelden dat, wanneer ze in het buitenland waren, ze zich voordeden als Canadezen.
Dit omdat ze zich schaamden voor Bush.
Vaak kregen ze te horen, dat een volk de regering krijgt die het verdient.
Ook zeiden ze dat er bij de vorige verkiezingen maar een opkomst van 30% was.
Kan je nagaan: 15% heeft dus maar op Bush gestemd en maakt uit wat er in het machtigste land van de wereld gebeurt!!
Beangstigend.
Vandaag stond er in onze krant een cartoon, een man en vrouw zitten op de bank tv te kijken.
Man: ‘Zou Obama het redden?
‘Vrouw: ‘Volstrekt onverantwoordelijk om die verkiezingen aan Amerikanen over te laten.’
Dat bedoel ik maar.
Stel Obama wordt de 44e president van de VS, zal het dan werkelijk veel uitmaken? Is zo’n groot land eigenlijk wel centraal te regeren.
De gezondheidszorg en het onderwijs zijn onbetaalbaar geworden.
Ik hoop dat Amerika de president krijgt die het nodig heeft.
Eentje die echt hart heeft voor het volk, die werkt aan de zorg, onderwijs, armoede bestrijding.
Een hele klus.
Volgens mij moet je gek zijn om überhaupt president te willen worden.
Morgen weten we meer.

May God bless America.

10 gedachtes over “Obama of McCain

  1. ik moet wel gek zijn om te reageren op een thema waar ik mij al weken aan erger….hahahahaha!

    Het begint me serieus de strot uit te hangen. Zouden de verkiezingen bij ons dan ook dagelijks nieuws zijn in Amerika denk je, Hanneke?

  2. Ik snap al die ophef hier in Nederland over de verkiezingen in Amerika niet. Buch is op een oneerlijke manier aan de macht gekomen, en het maakt niet uit wie er gaat winnen. Veel zal er niet veranderen. Wie zich er een beetje in verdiept weet dat zelfs de president niks te zeggen, er is een hogere macht die de regeltjes bepaald. 🙂

  3. Het is duidelijk nu dat Obama heeft gewonnen, ik volg het wel en wordt er ook niet echt moe van 🙂 Het is toch een historische gebeurtenis, die ik de moeite waard vind om te zien. Er staat Obama wel een loodzware taak te wachte, de mensen hebben al hun hoop op hem nu gegooid, maar makkelijk zal het niet zijn om Amerika er weer boven op te helpen er moet daar zoveel gebeuren, gisteren zag ik nog een programma over mensen die keihard werken en de ziekenfonds nog niet kunnen betalen. Ik hoop dat Obama ook maar iets kan veranderen daar. Jammer dat die Amerikanen zich schaamden voor hun afkomst, het is hun fout niet.

  4. Hanneke, geef toe….voor de VS is Obama de beste van alle!! keuzes, toch. Al hoop ik dat hij zich wat als linkser ontpopt dan zijn programma doet vermoeden.

Zeg het maar:

