Ciao Roma V

Vrijdag 17 oktober.

Om acht uur word ik wakker van de stilte.
Geen gehak of geboor aan de overkant.
De bouwvakkers hebben zeker werkoverleg.
Voor de laatste keer ga ik broodjes halen bij het bakkertje vier deuren verder.
We ontbijten, pakken onze koffers, ruimen het appartement op en trekken de deur achter ons dicht.
Nog één keer een cappuccino op het plein.
Nog één keer het toilet bezoeken, schoon, geen rij.
De lucht begint te betrekken en juist op het moment dat we in de taxi willen stappen begint het te regenen, alsof ook Rome moet huilen omdat we weggaan.
Op het vliegveld Leonardo da Vinci, heerst chaos.
We staan anderhalf uur in de rij om in te checken.
Verder is er ook niet veel te doen, of het moet weer een toilet inspectie zijn.
Marjolijn heeft een kleine blaas is me deze vakantie opgevallen.
We moeten naar gate B10, maar daar aangekomen worden we naar B1 gestuurd.
Alsof we nog niet genoeg gelopen hebben deze week.
Eindelijk zitten we in het vliegtuig en drie kwartier later dan gepland taxiën we weg.
Ik kijk nog een keer naar buiten.
Langzaam laten we Rome achter ons.

Arrivedercie Roma.

5 gedachtes over “Ciao Roma V

  1. Zo dat was mij de vakantie wel:) nu maar uitrusten dan! Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Jammer dat je zo vroeg gewekt werd door de bouwvakkers, maar ja dat heb je in een grote stad. Cappuchino vind ik hier ook lekker, maar zal daar nog beter smaken!

  2. Jullis troffen het wel zeg, bouwvakkers en dan zo vroeg. Leuk om alles even te lezen..wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Nu maar weer bijkomen en lekker nagenieten 🙂

  3. Hallo vakantieganger, wat een super reis was dat zeg! Ik heb genoten van je verslagen. Ik geloof zeker dat het een prachtige stad is, ben er nooit geweest maar wie weet! Jammer van die herrie, maar ja daar kan je niks aan doen. En.. is die capuccino daar echt zo verrukkelijk? Ik ben er ook dol op! Hier op Gran Canaria schenken ze gewone filterkoffie met een supertoef gewone slagroom erop, eigenlijk een aanfluiting als ik er goed over nadenk! Geniet van je herinneringen aan Rome!

Zeg het maar:

