Vragenuurtje

Je hebt zo van die momenten dat er allerlei vragen door je hoofd spoken.
Geen grote levensvragen, maar de gewone huis-tuin-en-keuken vraagjes.
Meestal gebeurt mij dat tijdens geestdodende karweitjes als stofzuigen, strijken of de tuin harken.
Dan lijken mijn hersenen wel een achtbaan en tuimelen mijn gedachten door en over elkaar.
Ik zal eens wat vragen met jullie delen, misschien hebben jullie wel een antwoord.
Waarom staan de verkeerslichten altijd op rood als je haast hebt en op groen als je tijd genoeg hebt?
Waarom sta ik altijd in de verkeerde rij voor de kassa?
Waarom zitten evergreens, time-outs en andere ‘gezonde’ koeken altijd per twee verpakt?
Kom ik direct bij de volgende vraag: waarom vliegen de kilo’s eraan en kruipen ze eraf?Waarom is het toiletpapierrolletje altijd leeg als ík op het toilet zit?
Wie heeft George W. Bush ooit voorgesteld zich kandidaat te stellen voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen?
Wie heeft er in vredesnaam op die man gestemd???
Waarom gaan schoenen altijd kapot als ze eindelijk lekker zitten?
Dit geldt ook voor de spijkerbroek.
Waarom veranderen ze de smaak van de tandpasta eens in de zoveel tijd?
Waarom is er niet het hele jaar door gevulde speculaas?
Waarom wordt je altijd wakker gebeld uit je middagdutje door een ‘Sorry, verkeerd nummer’ en nooit door George Clooney?
Waarom weet je ná de discussie altijd precies wat je had moeten zeggen?
Dit is een slechts een selectieve greep uit mijn vragen aanbod, misschien is jouw lijstje nog veel langer.
Maar de grote vraag, die me al meer dan 25 jaar bezig houdt is:
Waar blijven al die sokken die wel in de wasmand komen, maar daarna spoorloos zijn verdwenen?

11 gedachtes over “Vragenuurtje

  1. Oja, de sokken…
    Meestal zitten die van mij altijd verstopt in een laken, of mijn kat verstopt ze onder de kast tijdens een woeste-leeuw-imitatie.

  2. Misschien hebben de honden ze meegenomen om mee te spelen 🙂 En inderdaad, vaak als je je bed wilt verschonen zitten ze onder in het schone dekbedovertrek.

  3. owww die sokken…ik geloof dat ik daar ook geen antwoord op kan vinden, want bij mij verdwijnen ze ook spoorloos…en ook al die andere vragen zeer herkenbaar
    groetjes debby

  4. Waarom is het toiletpapierrolletje altijd leeg als ík op het toilet zit?

    hahah heeeeel herkenbaar! Ligt misschien toch aan stoelgangpatroon ofzo? haha

  5. Stoplichten altijd op rood als je haast hebt, omdat het je dan meer bewust van bent ?
    En Buch, tja heb me ooit verdiept in de gang van zaken op de wereld. Deze man is op een niet eerlijke manier president geworden…zo fout.
    En is dat veel dingen niet zo? Op de vraag van de sokken, ik zou het niet weten, bij mij verdwijnen er ook altijd sokken.

  6. Die vragen komen bij mij altijd snachts
    En clooney Och die man heeft het vèeèl te druk met die koffie dingetjes.
    En wat er allemaal verdwijnt met dat wassen Ik weet het ook niet.
    Moet je er een dekbedhoes in stoppen Daar zit dan ALLES in.Ik heb ook een aardig manje met eenling sokken
    Vroeger maakte ik er een soort van handpopjes van.Maar mijn kinderen zijn de deur uit Nu spelen mijn kleinkinderen er weleens mee.Maar Hanneke WAT KAN TJOU schelen

  7. haha ik herken het allemaal ,maar van die sokken ja ook ik vind ze na een poosje onder het bed van mijn zoon ,dat is echt soms een zootje die vergeet het gewoon om ze in de was te doen nou je begrijp wel hoe die dan reageerd “hé mam waar zijn al mijn sokken “ja wat denk jezelf pfffff razend wordt er van zo makkelijk zijn mannen .Wordt tijd dat hij is opzicht zelf gaat wonen haha ja kan der ook wel weer om lachen .
    Lieve gr….id@

  8. Haha, grappig die vragen
    Waarom die gezonde koeken altijd per 2 verpakt zitten, heb ik me ook al eens afgevraagd idd.
    En ook, waarom ze veel duurder zijn.

    Fijne avond hoor
    Groetjes Harriët

Zeg het maar:

