Mind your steps

Een klein jaartje geleden leek het een hype te worden.
De kranten stonden er bol van.
Diverse actualiteitenprogramma’s hadden er items over.
Iedereen moest er aan: de stappenteller.
Een klein apparaatje dat je aan je broekband kan klikken, om zo je gemaakte stappen te tellen.
Van een zorgverzekeraar ontvingen wij ook zo’n ding.
De bedoeling was dat je tienduizend stappen per dag maakte.
Makkie, dacht ik.
Oké, op mijn kantoordagen zou ik er misschien net niet aan komen, maar op andere dagen zette ik zeker het vereiste aantal stappen.
Ik begon de dag met een flink rondje lopen met de honden.
Dat viel tegen: na een wandeling van drie kwartier had ik slechts 3500 stappen gezet!
Maar goed, ik had het nodige te doen in huis, dus die tienduizend stappen zouden er zeker komen.
Toch schoot het nog niet zo hard op.
Bij het schoonmaken en stofzuigen stap je blijkbaar niet zo veel.
Een rondje sportschool dan maar.
Een half uurtje rennen en weer vierduizend stappen erbij.
’s Avonds lag ik uitgeteld op de bank.
Ook de stappenteller was uitgeteld en stond op 9993.
Net geen tienduizend!
Gefrustreerd nam ik de laatste zeven stappen richting prullenbak.
Ik had de tienduizend gehaald.
De teller zijn tweede dag niet.

9 gedachtes over “Mind your steps

  1. Haha, ik denk, dat dat apparaatje van jou niet goed werkt! Ik heb ook ooit zo’n ding gehad, maar die kwam toch iets eerder aan de 10.000 stappen dan die van jou.:-)))

  2. Heb zo’n ding jaaaren geleden aangeschaft op advies van mijn longarts. Als ik een 8 uurs dienst draar ben ik de 12000 stappen al voorbij. Dan nog een rondje voor de fun en hupsakee, 16000 stappen, no problemo. Elke dag.

  3. Hij lig bij mij in de lalalala ,heb het ook geprobeerd maar jeetje wat moet je er veel voor doen haha .Ben niet zo,n wandelaar dus hup weg met dat ding .
    Lieve gr…id@

  4. Jeetje, dat is erg herkenbaar zeg… 2 jaar geleden er ook aan begonnen en ik denk een paar weken volgehouden, werd er gek van dat ik het steeds niet haalde…hahaha. Geen idee waar hij is gebleven, ik denk opgeruimd op de P…
    Groetjes!

Zeg het maar:

