50 het nieuwe 40?!

Laatst las ik in de Libelle een artikel over ’50, het nieuwe 40′.
Een titel die mij nogal lichtelijk deed fronsen.
Temeer omdat er vorig jaar al een mode artikel in stond met de titel: ‘grijs, het nieuwe zwart!’
Dan denk ik al snel what’s next? Man, de nieuwe vrouw of: kind, het nieuwe huisdier.
Het moet toch niet gekker worden.
Dan krijg je van die verwarrende situaties.
‘Kijk daar loopt Jannie, eigenlijk Jan. Morgen wordt ze veertig, eigenlijk vijftig. En haar nieuwe auto is grijs, eigenlijk zwart’.
Daar wordt je toch gestoord van!
Ik houd van overzichtelijkheid.
Zwart is zwart, wit is wit, man is man en vijftig is vijftig.
Maar goed, het desbetreffende artikel ging over de vrouw, die een halve eeuw geleden met veertig al was afgeschreven, maar anno nu met vijftig nog midden in het volle leven staat.
Leken ze vroeger al oud als ze dertig waren, tegenwoordig kan je als je vijftig ben nog doorgaan voor een tiener.
Libelle geeft daar ook een verklaring voor.
Dankzij anti-rimpelcrèmes, botox-injecties en voedingssupplementen, de sportschool en diverse dieetboeken wordt onze uiterste houdbaarheidsdatum omhoog gestuwd.
Dankzij ivf kun je tot ver na je veertigste nog kinderen krijgen en sta je rond je vijftigste vrolijk jonge moeder te zijn op het schoolplein.
Hoera, het leven begint bij vijftig!!
Ter illustratie heeft het tijdschrift wat foto’s bijgevoegd van ‘jonge’ vijftigplussers.
Prachtige vrouwen zoals: Sharon Stone, Madonna en Michelle Pfeiffer.
Goed geconserveerd en prachtig in de lak.
Helaas staat er niet bij welke cosmetische ingrepen ze precies hebben gehad.
En een net-uit-bed-foto was natuurlijk ook best leuk geweest, maar dan werd het natuurlijk een nutteloos artikel.
Gelukkig ken ik ook echte vijftigplussers, sommige al oma, niet helemaal strak meer, maar wel mooi.
Midden in het leven en helemaal echt.
O, ik weet er nog één: Libelle, de nieuwe fabeltjeskrant.

7 gedachtes over “50 het nieuwe 40?!

  1. Hee dat scheelt weer, ik wordt over twee jaar dus niet 50 maar 40. Ben dan wel een jonge Oma (kleinkind komt over zo’n vier maand), maar wat geeft, het moet kunnen toch?? En ik dacht dat ik nu al jong Oma werd. Als ik dan met de kleine rondloop kan ik makkelijk voor de moeder doorgaan 🙂

  2. ha, ja, ik word gelukkig nog maar 35 morgen, of eigenlijk straks, wel jammer dat hyves dit niet overneemt, kan daar misschien een gordijntje voor? is elke keer zo confronterend, denk ik: ik ga op hyves, lekker modern en jong, staat daar opeens m’n echte leeftijd punt en el enzo, maar nu weet ik dankzij jouw blogje dat m’n eigenlijke leeftijd best in m’n voordeel kan afwijken van m’n echte leeftijd, wie weet slaap ik nu toch lekker en word ik met een strak hoofd wakker….nou doei, we spreken nog af voor taartjes, keer op een vrijdagochtend?

  3. Geef mij ook maar de echte vijftig plussers, puur natuur.
    De bekende vrouwen zien er vaak niet uit door het gebruik van botox en andere ingrepen. Veel te dikke lippen en als ze lachen zien ze eruit als de Joker uit de Batman film. Geef mij maar de gewone vrouw met kraaiepootjes, een rimpeltje en hier en daar een grijse haar. Laat de zwaartekracht op die leeftijd zijn werk maar doen. 🙂

  4. Ha, ha, hier spreekt een oma van 44! En als je al die artikeltjes moet geloven is het gewoon je eigen schuld dat je dik bent, rimpels hebt, last hebt van de zwaartekracht. Kortom: als je protemonnee maar dik genoeg is, kun je inderdaad een nieuwe 40-50-60 jarige zijn!

  5. Een beetje ingewikkeld allemaal
    Ik denk dat ik DAARVOOR te oud ben
    Hoe oud? Dat weet ik nou zelf niet meer uhm als ik het getal omdraai ben ik jomger maar mischien voel ik me dan ouder k~ga naar bed

Zeg het maar:

