Bijna puber

Daar loopt ze.
De straat uit.
Zware boekentas op de rug.
Ze draait nog een paar keer om en zwaait.
Het lijkt of ze wankelt onder de zware last.
Maar ze blijft overeind.
Ze is mijn jongste, mijn cadeautje.
Het kind dat ik kreeg om te knuffelen, niet om op te voeden.
Een heerlijke meid.
De barbies mogen naar zolder.
De kinderfilms in een doos gestopt.
Lipgloss in de tas.
Mobieltje op zak.
Eerste behaatje gekocht.
Giechelen met vriendinnen.
Bijna puber.
Maar nu is ze nog even lekker van mij.
Nu ben ik nog even lekker de liefste van de hele wereld.
Nu is het ’s avonds nog even lekker knuffelen in bed.
En daar geniet ik van met volle teugen.
Daar loopt ze…
Bijna puber.

5 gedachtes over “Bijna puber

  1. geniet nog maar lekker van die leuke meid!!
    voor je `t weet is het over en uit,
    al gaat ook dat weer over,
    en geniet je weer anders!!!!!!!

  2. Hallo, hier even een berichtje terug. Uiteraard mag je mijn webje bij je favo’s zetten; ik ben vereerd. Wat betreft het kind van de jeugddienst….. het blijft een puber, ondanks haar nu bijna 18 jaar. Maar wel een meid met pit. Mijn handen blijven voor haar gevouwen en mijn gebed ononderbroken, zo ook voor mijn andere kinderen en kleinkind.

  3. Als ze op haar moeder gaat lijken komt ze later weer de straat in, vrolijk, en vrij. Haar tas heeft ze steeds lichter zien worden. Ze loopt zelfverzekerd en rechtop naar huis. We lachten samen om de barbies van vroeger, de lipgloss en haar eerste bh’tje.
    De zware tas heeft ze aan Iemand anders gegeven. Soms moet ze hem nog tillen, ze valt bijna om. Aan het eind van de straat zie ik iemand anders haar tas dragen!
    Hij roept nog: Jullie waren vroeger allemaal pubers, maar nu zijn jullie lekker van Mij.

Zeg het maar:

