Enkeltje huisartsenpost

Ja hoor, het voetbalseizoen is weer gestart, de krukken staan weer in de gang.
De competitie is nog niet eens begonnen of het eerste slachtoffer is al gevallen.
Gescheurde enkelbanden en een scheurtje in het bot.
Waarom dat altijd een van mijn jongens moet zijn, is me een raadsel.
Ik heb ze toch goed afgeleverd, zo’n kwart eeuw geleden.
Met perfecte enkelbandjes, dacht ik….
Misschien hadden we toch maar door moeten zetten met schaken.
Hoe dan ook, de laatste jaren zitten we op zaterdagavond vaker op de huisartsenpost, dan in de kroeg.
De medewerkers van het Groene Kruis kijken ons ook al wantrouwend aan, als we weer krukken komen lenen, en merken op dat we ze wel héél vaak nodig hebben.
Jammer dan, u bent voorlopig nog niet van ons af
Of ze moeten alsnog op schaken gaan.
Maar daar zullen ook wel de nodige risico’s aan verbonden zijn.
Ik wacht de reacties wel af.

4 gedachtes over “Enkeltje huisartsenpost

  1. Heerlijk dat voetballen maar ook spannend maar er zijn meer mooie sporten om te doen zoalsschermen of judo doch hardlopen is ook geweldig netzo als je website dank jewel voor het kijken. Frans

  2. Een ongeluk zit in een klein hoekje, een vervelende bijeenkomst van sporten. Maar voetbal lijkt mij leuker te doen dan schaken ,daar krijg ik hoofdpijn van.

  3. Pijnlijk gescheurde enkelbanden, hopelijk geneest het snel. Als ik het zo lees is dit eerder voorgevallen. En dan toch op voetballen blijven, echte doorzetters. Waarschijnlijk dan toch hun sport.

Zeg het maar:

