Help, ik ben de moeder van de bruidegom!

Mijn zoon gaat trouwen.
Erg leuk, want hij heeft een hele lieve vriendin en na drie jaar verkering, willen ze nu verder samen hun leven gaan delen.
Bovendien hebben we wel weer eens zin in een feestje, dus de stemming zit er al helemaal in.
Die stemming sloeg echter radicaal om, toen ik feestkleding moest gaan scoren.
Want ben je bij binnenkomst nog een gewone vrouw, wanneer men weet dat je de Moeder Van De Bruidegom bent, wordt je meteen richting ‘Speciale Kleding Voor De Vrouw Op Leeftijd Met Het Oog Op Een Speciale Gebeurtenis Zoals Het Huwelijk Van Een Dochter Of Zoon’ geloodst.
Voordat ik het goed en wel door had, werd ik in een creatie gehuld, die het midden hield tussen Anky van Grunsven (boven de gordel) en majoor Bosschart (daaronder).
Toen ik voorzichtig begon te piepen, dat dat toch niet echt mijn stijl was, bezwoer mij de verkoopster, dat het a. gewèldig stond en b. het wel een speciale gelegenheid was: tenslotte ben ik de Moeder Van De Bruidegom.
Mijn feestelijke stemming was als sneeuw voor de zon verdwenen.
Als het zo moest, dan hoefde het voor mij niet meer.
Tot nu toe was ik altijd de buitenstaander op de bruiloften van mijn neven en nichten en andere trouwlustigen, dus kon ik heerlijk uit mijn dak gaan op hun feesten. Ze kennen me immers toch niet en degenen die mij wel kennen, weten niet beter.
Maar nu kreeg ik spontaan visioenen van een bruiloft waar ik heerlijk degelijk in mijn Grunsven/Bosschart creatie de gasten minzaam lachend een handje schudt, de felicitaties in ontvangst neem, gesprekken op niveau voer, en tijdens het feest in een hoekje alvast het breipatroon voor een babypakje bestudeer.
Want als Moeder Van De Bruidegom behoor je je ingetogen te gedragen.
Dàt nooit!!
Dus met de mededeling dat ik nog even verder wilde kijken, struikelde ik de winkel uit en besloot bij de volgende modezaak een anonieme, ‘ik-heb-NIETS-met-een-bruiloft-te-maken’ klant te zijn.
Dat werkte, want ik ben super geslaagd.
Ik heb de verkoopster uiteindelijk voorzichtig meegedeeld dat ik De Moeder Van De Bruidegom was, maar ze begreep dat degelijkheid niet mijn ding is (qua kleding dan natuurlijk) en heeft me prima geadviseerd.
De feeststemming zit er weer helemaal in.
Dus mensen, als je me zoekt op het feest, dan ben ik niet die breiende degelijkheid, maar kun je het beste een kijkje nemen op de dansvloer en zeg dan gerust iets over mijn outfit.
Yes, ik ben de moeder van de bruidegom!

16 gedachtes over “Help, ik ben de moeder van de bruidegom!

  1. Leuk je verhaal te lezen, onze zoon wil volgend jaar trouwen. Ik weet nu hoe ik het moet aanpakken, om niet in een (niet echt mij)jurk rond te moeten lopen. Heel veel plezier gewenst.

  2. bedankt voor je reacties, jo2see.
    ik heb dit weblog nog niet zo lang, dus het is mij een groot mysterie hoe jij op mijn blog komt,
    ik kan mijn eigen verhaaltjes nauwelijks terug vinden:)
    je hebt zelf ook een leuk web-log je kan leuk schrijven.
    jij ook veel plezier met de voorbereidingen van je zoons huwelijk.

  3. Als je bij web-log portal komt, kan je alle update’s aanklikken (alle nieuwe geplaatste berichten) daar stond je tussen. Ik heb je toegvoegd als linkje, op mijn web-log. 🙂

  4. Zou ook moeite hebben met een passende outfit voor een trouwerij. Jurken zijn zo wie zo niet mijn favoriet. Nog geen bruiloft in verschiet dus voor mij nog geen zoektocht naar passende kleding. Veel plezier op de bruiloft, en op de dansvloer 🙂

  5. Ik had me al afgevraagd wat je zou aandoen, moeder van de bruidegom, gelijk al zo oud. Ben ik blij dat ze mij dat nog niet hebben aangedaan, ik bedoel met kleding kopen. Ben benieuwd!

  6. Haha, moest toch wel even lachen toen ik dit verhaaltje las! Onze zoons gaan dit jaar trouwen, een week na elkaar!!! Ik heb wel zoiets van okxe9 ik ben de moeder van de bruidegom, maar de kleding die ik aandoe daar moet ik me wel lekker invoelen, en niet persxe9 chique omdat je de moeder bent van….!

  7. Hallo

    Wat enig om dit te lezen. Mijn zoon trouwt in mei en ben al winkel in winkel uitgeweest.
    maar nu weet ik het!!! Gewoon doen!!!!!

    groetjes

  8. Oh wat herkenbaar zeg!!
    Mijn zoon trouwt in Mei, en ik heb nu al 3 nachtmerries achter de rug vanwege de kleding.
    Ik ga volgende week ” shoppen” maar zou niet weten wat ik aan moet en ben oh zo bang dat ik met niets thuis kom.
    Ik ben ook totaal geen degelijk typje, maar je moet er toch een beetje ” netjes ” uitzien.
    HELP waar moet ik gaan zoeken!!!

  9. Ook ik herken mij hierin. Mijn zoon trouwt 20 mei. Ik ben een spijkerbroeken/trui mens, maar nu moet het wel wat anders worden.
    Ik laat het jullie weten of ik geslaagd ben! 🙂
    Volgende week ga ik op “jacht”!
    Groetjes,
    Marianne

  10. veel succes met je zoektocht.
    inmiddels ga ik voor de derde bruiloft.
    in september trouwt mijn dochter.
    mijn outfit wordt wel steeds soberder, bij de laatste loop ik vast in spijkerbroek 🙂
    een fijne dag 20 mei, ik weet zeker dat je er prachtig uit gaat zien.
    leuk als je het nog even laat horen.

  11. Inmiddels de grote dag voorbij. ’t Was een erg mooie dag. en ja ik had een rok aan!!!
    Rok, tshirt en jasje. ’t Zag er netjes uit en ik voelde me niet “opgeprikt”

  12. leuk dat je nog even reageerde!
    fijn dat het een mooie dag was, toch wel bijzonder hxe8, als je kind gaat trouwen.
    en goed geslaagd met je kleding. zo zie je maar, dat je het beste maar dicht bij jezelf kunt blijven en je niet iets aan moet laten praten in de winkel..
    ben benieuwd of je dit setje nog eens draagt?
    zelf ben ik inmiddels ook al geslaagd voor de bruiloft in september.mooi op tijd 🙂

  13. Pffffff jaag mij effe de schrik in de benen zeg, doe eens kalm aan, ik moet die hele riedel nog beleven…
    Ergens dit jaar of begin volgend jaar ben ik aan de beurt en nou ben ik al bang voor mijn eigen outfit maar wat denk van de outfit voor mijn (v)echtgenoot? Dat wordt nog een drama dat kan ik je verzekeren, hij die een megahekel aan winkelen (vooral eigen kleding kopen) en dan ook nog als vader van de bruid???
    Oef, ik ga slapeloze nachten krijgen….of kom jij ff een daggie mij helpen daarbij???

    -x-

    maar ehhh geweldig natuurlijk dat je geslaagd bent 😉

  14. rustig mel! even diep inademen!
    alles komt goed, je hebt de tijd, je zult zien dat je er prachtig uit gaat zien en als je er niet uitkomt, wil ik best je personal assistent zijn 😉
    en joop? gewoon een pak, mxe9t stropdas (gnagnagna)

  15. adummmmmmmmmmmmm dieeeeeeeeeeep in door de neussssssssssss

    adummmmmmmm uittttttttttt door de mond………..

    en nog een keer
    en nog een keer
    en nog tig keer

    Je komt maar hoor, mag je met Anita samen bepalen hoe ik als ‘Moeder van de bruid’ er het beste op ga staan 😉

    En Joop in een pak zal het probleem niet zijn, die stropdas ook niet maar met zijn omvang en het minuscule jeweetwelletje dat hij heeft zitten pantalons altijd waardeloos, snikkk

Zeg het maar:

