Poulen II

Ik had het mis.
Niets Kroatië kampioen.
Niets Nederland naar huis en ook Italië zit nog in de race.
Ach ja, drie keer eeuwige roem is ook wel erg veel.
In mijn directe omgeving wordt opgelucht gereageerd: ‘Ze is toch een gewoon mens’.
Ik heb de wedstrijd niet gezien, dat is niet goed voor me.
Maar het doelpunt van Kroatië heb ik wel gezien.
In de overtuiging dat ‘we’ er waren, begon ik aan een ronde dans, waar het nationaal ballet jaloers op zou zijn geweest.
Maar ik was nog niet uitgeflikflakt of daar joegen de Turken de bal in de touwen: 1-1!
Verbijstering.
Ongeloof.
Hoe was dit mogelijk, het lijken wel Duitsers!
(van de wedstrijd Duitsland-Turkije hoef je dan ook alleen de laatste drie minuten te zien, waarschijnlijk wordt er dan nog zo’n zes keer gescoord)
De strafschoppen heb ik niet meer gezien, dat kon ik niet meer aan.
Het EK heeft een kleurrijk team verloren.
En dan bedoel ik niet alleen de shirts.
Noem mij nog een team waarin een speler rondloopt met twee donornieren én een speler met tweedehands kniebanden.
Wat dacht je van een coach die zowel jurist, dichter als rockartiest is.
Daar verbleken zelfs Guus en Marco bij.
En weer was het rumoerig op straat, urenlang getoeter en geschreeuw door de Turken.
Idioten.
Zelfs bij ons reed een auto toeterend door de straat.
Het kan natuurlijk ook visite van de buren geweest zijn, of E.B. te E. die zijn moeder nog even fijntjes goedenacht wenste.
Of J.Z. te E. die direct na de wedstrijd sms-te: ‘gelukkig han’.
Maar goed:
Ze waren erbij en dat was prima
VIVA KROATIA!
Ik laat het sportkatern vandaag maar voor wat het is.

Zeg het maar:

