Gezinsuitbreiding

Nee, nee! Het is niet wat je denkt.
De schoondochters lopen nog hoogzwanger rond. Dat duurt nog zo’n vier weken.
Nee, we hebben gezinsuitbreiding in de vorm van een hond.
Sinds afgelopen maandag woont Jimmy bij ons.
Drie weken op proef, maar vanaf dag twee weet ik het al: die gaat hier nooit meer weg.
De baas van Jimmy kon wegens gezondheidsproblemen niet meer voor het hondje zorgen en zocht een nieuw tehuis.
Half zes ’s avonds zagen we het op internet en vier uur later reden we met hem de straat in.
Jimmy is een Norfolk terriër. Een reutje van tweeëneenhalf jaar oud.
Het gaat verbazend goed tussen hem en Rizzo. Ook met de kleinhonden klikt het wonderwel.
Hij keutelt de hele dag als een schaduw achter me aan en ligt steeds aan mijn voeten.
Op de hei en in het bos loopt hij los en hij luistert goed als ik hem roep, al moet ik wel flink mijn best doen wanneer er een aantrekkelijke teefje voorbij komt.
En zo hebben we weer twee honden, alsof het nooit anders is geweest.

jimmy en rizzo

27 gedachtes over “Gezinsuitbreiding

  1. ho ho! haal die haakjes maar even weg! dochter wil graag dat de baby tot december blijft zitten! alstublieft, dank u wel ;)

    to-the-point… een berichtje van Beagle:
    hey ‘Sjim’! ik vinnet vet koel dat je bij oopa en ooma bent komen wonen. ik wil bijna niet mir mee naar huis. gaan we gauw weer same spelon? xx Beag

  2. Eigenlijk zat ik er wel een beetje op te wachten… tot jullie een 2e hondje zouden hebben :-).
    Wat goed dat het zo klikt, met jullie en met Rizzo! Veel geluk en plezier met Jimmy!

  3. Ach gut, ja heb ooit ook twee (veel grotere nog ) honden gehad. Zou het me nu niet meer voor kunnen stellen hoewel soms zou ik wel graag weer een hondje willen, mis het heel vaak maar ben een te vrije vogel momenteel om een hondje een goed thuis te kunnen bieden.

  4. Hoi Han, Nee natuurlijk gaat hij nooit meer weg, wat een dot. Gefeliciteerd met je nieuwe “moederschap”. Ik kom hem snel bewonderen. groetjes Anda Date: Sat, 7 Sep 2013 16:31:23 +0000 To: haanad@hotmail.nl

  5. Pingback: Gezinsuitbreiding | BjorklundBlog

  6. ‘t Is een mooi span! Wel bijzonder dat dingen gaan zoals ze gaan. Jimmy valt bij jullie met zijn neus in de boter, en dat zal een hele geruststelling zijn voor het vorige baasje!
    Leuke, nieuwe achtergrond heb je weer uitgekozen. Je hebt er blijkbaar toch nog steeds zin in :D

  7. Op de foto staan ze samen achter het hek, alsof het nooit anders geweest is :-) Jimmy heeft zijn mandje voor de rest van zijn leven gevonden ………….. en jullie een nieuw huisvriendje.
    Heel veel plezier en geluk met elkaar.

  8. Spannende tijd. Als ik in Toscane zit, zal jij vermoedelijk weer oma worden. Ik zal je dan te laat feliciteren, daarom doe ik het maar een ietsepietsje bij voorbaat (mag eigenlijk niet).

    Komt na al die dingen de oude Hanneke weer eens boven water. Ik mis je verhalen. Die bron kan toch niet opgedroogd zijn?

Zeg het maar:

