Lintjesregen

Nog iets gemerkt van de lintjesregen?
ik niet.
Heb de hele dag klaar gezeten voor een ‘onverwachtse opspelding’ maar ook dit jaar geen onderscheiding voor mij.
En eigenlijk vind ik dat ik hem toch echt wel verdiend heb.
Zeker deze week :
Een mega strijkwas weggewerkt met uitsluitend overhemden van de man waarmee ik afgelopen week exact eenendertig jaar lief en leed heb gedeeld. (Dat laatste verdient al een lintje op zich.)
In de stromende regen de buxushagen gemest in de voortuin, die ik eerder deze week al onder subtropische temperaturen onder handen had genomen.
En hoewel ik dit gegronde redenen vind voor een onderscheiding, helaas geen lintjes in huize B.
Alhoewel….
Ken je die lintjes die aan de schouders van je kleding zitten? Onzinnige dingen, die er altijd uitpiepen.
Die lintjes knip ik er dus altijd uit en sinds jaren worden die aan de scharen geknoopt. Gewoon omdat dat zo grappig staat.
Maar nu is er een lolbroek in huis, die die lintjes overal aan vastmaakt. Niet alleen aan de scharen, maar ook aan de kraan of aan de bloemenspuit.
En dan vraag ik me af, wat hebben die wel en ik niet, dat ze een lintje verdiend hebben?

17 gedachtes over “Lintjesregen

  1. Hoe bedenk je het toch weer, maar je hebt wel een beetje gelijk hoor. Waarom die stomme voorwerpen wel en jij niet… Misschien omdat je nog niet lang genoeg vrijwilligerswerk doet… Ga over een jaar of 10 maar weer eens klaar zitten… Dan kan je natuurlijk echt iets van je kids verwachten die intussen aan het zorgen zijn voor nageslacht, want je zult vast wel eens worden ingeschakeld mettertijd ;-).

  2. Mijn man zaliger kreeg ook een lintje toen hij veel jaar in dienst was bij het rijksmuseum. Zijn collega’s hadden hem aangegeven. Want dat gaat niet zomaar, je moet door anderen worden aangegeven. Want de vorst zegt niet op een mooie dag kom ik ga eens leuk wat onderdanen trakteren op een lintje.
    Nou en toen stierf mijn man zaliger en toen kwamen er wel mensen van regeringswegen om de medaille die erbij zit terug te eisen. Ik zeg, wat krijgen we nou, heren, ik heb de medaille allang aan mijn kleinzonen geschonken, samen met wat andere medailles en wat oude munten om conducteurtje mee te spelen en dat ga ik ze nu niet afnemen. De heren dropen af en ik heb ze mooi nooit meer terug gezien.

  3. Hahaha Hanneke, wat een pech voor jou. ;-)
    Kom maar even hier, dan krijg je van mij een virtueel lintje. En je man ook. Voor 31 jaar huwelijk. Gefeliciteerd. :-)

  4. Haha een mooi verhaal, ben wel voor de krant naar een gedecoreerde geweest maar zelf ook weer niet een gekregen. Dus bij jou in huis zijn er geen wildbreiers maar wildlintjeërs, of hoe noem je dat ?????

  5. Zie het maar zo: de lintjes moeten na je overlijden weer ingeleverd worden. Dus je krijgt ze niet, je LEENT ze. Kijk…die achterlijke touwtjes mag je tenminste houden ;-)
    Maar als het aan mij ligt wordt je borst oranje van de eerlijk verdiende linten. Bij deze een pakker. Komt-ie: mwah!

Zeg het maar:

