Van een hond met een roze slab die overuren draait, of van mooi nieuws dat nog mooier wordt

Dreetje en de roze slab maakten overuren.
Nadat  Worm en An ons het blijde nieuws verteld hadden, moest de rest van de familie natuurlijk ook weten dat er uitbreiding aan zat te komen.
De zussen reageerden opgetogen: eindelijk een kleine wurm die vertroeteld en verwend kan worden. Er werd gesproken over de shop-mogelijkheden die enorm uitgebreid zullen gaan worden met babykleertjes, speelgoed en nóg meer kleertjes!
Ook Zoon en Schoon moesten op de hoogte gebracht worden en daar zagen Worm en An toch best wel tegenop. Het is natuurlijk nog maar relatief kort, dat de zwangerschap van Schoon eindigde met  het overlijden van Hansie. En ze waren bang hen ongewild verdriet te doen met het bericht.
Ik was vol vertrouwen dat Zoon en Schoon juist blij zouden zijn voor Worm en An. Maar ik had dan ook enige voorkennis, want terwijl Worm moeite had de juiste woorden te vinden, reageerde Schoon al met: ‘Gefeliciteerd, wij ook!’.
Ja lieve mensen. Jullie lezen het goed: als alles goed gaat word ik begin oktober twee keer oma!
De twee schoonzussen zijn namelijk een week na elkaar uitgerekend.
Je begrijpt dat het hier een gekkenhuis was! Binnen twee uur horen dat je zoons of broers allebei vader worden, dat verzin je niet!
Gezien de voorgeschiedenis is het allemaal wel wat spannend, maar de goede echo’s geven steeds meer vertrouwen dat het dit keer wel goed afloopt.
Vanaf het moment dat ik het weet, nu alweer een aantal weken geleden, lijkt het alsof ik zweef. En wat was het moeilijk om dubbel  mijn mond te houden!
Ik zwijmel bij de kleinste babykleertjes en kan nog bijna niet geloven, dat het echt waar is.
Daarom zeg ik het nog een keer:
IK WORD WEER OMA!!!!
…..Keer twee!…..

38 gedachtes over “Van een hond met een roze slab die overuren draait, of van mooi nieuws dat nog mooier wordt

  1. DUBBEL GEFELICITEERD DAN! Natuurlijk ook voor de aanstaande papa en mama!
    Ik wens de schone zussen allebei hele voorspoedige zwangerschappen toe! Dikke smuffels!

  2. Pingback: De WE voor de maand maart | Platoonline

  3. Jahoeoeoeoe…. gefeliciteerd oma en de hele familie. Geweldig nieuws. Eén WE per kleinkind. Maar mocht er morgen nog een familielid bijkomen met heugelijk nieuws, houd je zelf dan niet in en schrijf er nog een derde bij. Ik reken momenteel op alles.
    Dat wordt genieten, zweten en rompertjes inslaan he? En beertjes ook zeker.

    Nou, we blijven hier onder de heg liggen met de microfoon in de aanslag want je weet het allemaal maar niet.

    (Plato zingend naar eigen blogje terug).

  4. Super gefeliciteerd het is vast ook leuk genieten met en van elkaar de komende maanden als alles zo goed blijft gaan veel plezier met elkaar .

  5. Zo hè, je doet het niet voor minder zeker? ;-)
    Dubbel gefeliciteerd en ik hoop dat het dit keer voor iedereen naar wens gaat!
    Maar het verhaal klinkt me bekend in de oren. Mijn zussen waren ook een keer tegelijk in verwachting en ongeveer gelijk uitgerekend. Resultaat, de ene net voor mijn verjaardag en de andere er net na. :-)

  6. Ik heb je heel hard geknepen en ze konden je buiten de landsgrenzen horen horen, dus het is ècht, ECHT waar: je droomt niet! O liefie, ik ben zo blij voor jullie allemaal. Van harte gefeliciteerd en een tijd om veel van te genieten. Een dikke pakkerd!
    Liefs Kakel

  7. Hoi Hanneke wat een geweldig nieuws. En dan meteen ook maar 2 keer!!
    Heerlijk straks een huis vol, dat wordt genieten.
    Gefeliciteerd hoor, voor jullie allemaal!!

  8. Wow ………. Hanneke!! Ik zit hier met kippenvel ………. 2x oma!!! Wat een geschenk zeg! Dat gaat erg druk worden, maar wel erg leuk. Wat mooi zeg dat beide dames nu ook hun zwangerschapsperikelen met elkaar kunnen delen :-)

Zeg het maar:

