Oma-dag

Vandaag is het oma-dag.
Zoon, Schoon, Worm en An zijn naar een bruiloft en wat doe je dan met de kleintjes?
Nou die gaan naar oma, die het overigens zelf heeft aangeboden.
Rond twaalf uur was het trio compleet en vanaf die tijd wordt er door de tuin gescheurd, gestreden om speelgoed en gebedeld om koekjes.
Dat laatste kunnen ze op hun buik schrijven: geen verwennerij, daar doet oma niet aan.
Zo af en toe grijp ik in wanneer het te wild wordt en gek genoeg heb ik het drietal nog onder controle ook!
Eigenlijk is het simpel: je moet de aanstichter eruit pikken, dan wordt het vanzelf rustig en die aanstichter is nu eenmaal Dreetje (echt waar An), de heerlijke clown van Worm en An, die net als Worm een behoorlijke neiging naar ADHD heeft. Nala en Rizzo houden het regelmatig voor gezien, terwijl Dre maar doordendert. Niet voor niets noem ik haar vaak ‘de tank’.
Maar nu, vierenhalf uur verder, is eindelijk de rust neergedaald.
Uitgespeeld en volgevreten hebben ze hun plekje opgezocht en liggen ze te slapen.
Nala in de veel te kleine mand van Rizzo, Rizzo op de bank en Dreetje aan mijn voeten.
Ik durf me nauwelijks te bewegen, want ieder geluid wordt door een van hen opgepikt en betekent weer een opmaat naar vertier.
Vanavond is het de beurt aan opa, want dan gaat oma zelf naar de bruiloft.
Het is druk, maar ik zou ze niet meer willen missen, die maffe kleinhonden.

 

13 gedachtes over “Oma-dag

  1. Ja dan heb je je handen vol aan drie honden. Heb ooit toen we al twee honden hadden ook een half jaar nog een logeerhond erbij gehad. Pff moet er nu echt niet meer aan denken…..

  2. Haha, de kleinhond van mijn ouders had de beste tijd van zijn leven bij hun na de geboorte van mijn zoon… Die bedelde voor de hond om koekjes bij oma..

Zeg het maar:

