De eerste dag

Ik kan er niets aan doen, maar ik word gewoon erg somber van dit weer.
De hele dag de lampen aan en dan nog is het donker in huis.
Bah.
Een lichtpuntje in de duisternis was gister mijn eerste werkdag op de nieuwe locatie.
Wat werd ik hartelijk ontvangen door de bewoners. Zo blij waren ze me weer te zien.
Van verre werd er naar me gezwaaid en ik moest beloven dat ik nooit meer zo lang weg zou blijven.
Hartverwarmend.
Het nieuwe werken is wel erg veranderd. Er is veel minder te doen en dat gaf me een beetje het gevoel van overbodig te zijn.
Want al is het heerlijk om hier en daar een praatje te maken, ik ben daarnaast ook  graag druk bezig.
Misschien moet het allemaal een beetje wennen en komt het vanzelf wel goed.
Bovendien kan ik na de warme ontvangst mijn vrienden natuurlijk nooit meer in de steek laten.
Slimmeriken.

22 gedachtes over “De eerste dag

  1. Maar dan heb je des te meer tijd voor leuke contacten met die mensen. Daar zitten ze volgens mij ook het meest op te wachten: op echt contact met een echt mens. Een zoals jij.

  2. Kan me wel voorstellen, als je op je oude werkplek veel meer te doen had, dat je je hier een beetje overbodig voelt, maar zo zien de bewoners je dus niet, als overbodig.
    Misschien moet je, als het zo blijft gewoon vragen of je niet andere klusjes erbij kunt doen, want ook voor jou moet het natuurlijk leuk blijven :-)

  3. Ja, volgens mij hebben de meeste mensen heel veel behoeft aan een gesprekje en wat extra aandacht. Toch mooi dat je je eerste werkdag zo kon beginnen? Voor je het weet loop je weer van oudsher te rennen en te vliegen. Heerlijk dat ze je gemist hebben, Hanneke!
    Bedankt voor je lieve maitlje. Kreeg het er ook ‘n beetje warm van ;-)

  4. Ik vind die donkere, sombere dagen ook helemaal niets.
    Fijn dat de luitjes je weer graag terug zagen, dat gaat best goed komen.
    Natuurlijk is het wennen in zo’n nieuw gebouw.

  5. Die nieuwe locatie, is die definitief? De laatste keer dat ik in de Klinkenberg was ben ik met
    Ds. Ria Scheltens meegekomen om een paar liederen te begeleiden en heel vroeger trad ik met Jubilate eenmaal per jaar op vanaf de voortuin.

  6. Ach jeetje, niet alle verandering is een verbetering. Maar dat mensen blij waren je weer te zien is natuurlijk goud waard. En let maar op, dat werk komt vanzelf wel weer… ;-)

  7. Ja Hanneke, die akelige donkere dagen!…. en een nieuwe werkplek het is en zal even doorbijten zijn maar het gaat vast goed komen, wat fijn voor je dat de bewoners zo blij waren je weer te zien.

    Liefssssss, Hanny

  8. Ik houd ook niet van het weer maar daar kunnen we niet veel of zelfs helemaal niets aan doen he.

    Vervelend dat jij je nu overbodig voelt (herken ik wel) maar het verandert misschien allemaal nog wel als alles wat los begint te lopen. Ondertussen kan je tijd maken voor een praatje met de bewoners.

  9. Nou ik heb ook een hekel aan dat sombere weer al zag ik vandaag eindelijk een lichtpuntje, het was zonnig en ik merkte dat het al weer wat langer licht bleef. Laat maar komen dat voorjaar.
    Kan me wel voorstellen dat je als vrijwiliger ook graag inderdaad iets nuttigs kan doen (al is een praatje dat ook wel ) Misschien is het inderdaad even de overgang naar het nieuwe.

  10. Zag het er gisteren redelijk uit, vandaag is het weer behoorlijk somber. Heb de hele dag het licht aan. Voor de mensen in het verzorgingshuis ben jij het constante lichtpuntje. Dat is onbetaalbaar.

  11. Allereerst nog een goed 2013 (mag nog wel toch!!) hopen dat dit jaar jullie goed gezint zal zijn.
    Je nieuwe werkplek…ook wel lekker toch dat je nu wat meer tijd hebt om met bewoners een praatje te maken, dat vinden die mensen vaak fijner als hard werken hoor!!
    Tja…het weer….saai inderdaad, ik zit nu ook nog met het licht aan, en denk ook niet dat het veel beter gaat worden gezien de mate waarop het vocht de lucht uit komt…ben benieuwd of het nog droog wordt vandaag!!

    Nou meis…..ik kom snel weer even buurten bij je.

    lieve groetjes Carla.

Zeg het maar:

